FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

De meest gestelde vragen met betrekking tot Equinus Equestrian vindt u hieronder. Moest u toch met een onbeantwoorde vraag blijven zitten kan u ons steeds contacteren via equinusequestrian@hotmail.com of telefonisch.

PRODUCTEN
Waarom is mijn artikel niet exact de kleur van de foto op de webshop?
Het kan gebeuren dat het artikel dat u ontvangt niet exact dezelfde kleur is als de foto's die zichtbaar zijn bij de artikels op de webshop. Dit komt doordat deze foto's vaak in studiobelichting gefotografeerd zijn en vervolgens bijgewerkt zijn. Daarnaast is de intensiteit soms ook afhankelijk van de verf die gebruikt wordt door het merk. Helaas kunnen wij hier niets aan veranderen.

Waarom kan ik geen maat selecteren bij het artikel dat ik wil bestellen?
Dit kan gebeuren wanneer er slechts één maat beschikbaar is. Wanneer dit het geval is zal je dit vermeld zien staan in de beschrijving van het artikel!

Waarom kan ik geen kleur selecteren bij het artikel dat ik wil bestellen?
Dit kan gebeuren wanneer er slechts één kleur beschikbaar is. Wanneer dit het geval is zal je dit vermeld zien staan in de beschrijving van het artikel!

Waarom kan ik geen groter aantal dan 10 bestellen?
Dit kan wel! Bestellen via de webshop kan tot 10 keer hetzelfde artikel, als u meer wenst te verkrijgen kan u ons steeds contacteren via equinusequestrian@hotmail.com.

 VERZENDEN EN RETOURNEREN 
BESTELLINGEN LATEN BEZORGEN
Bij Equinus Equestrian kan u eenvoudig bestellen en dan wordt het diezelfde dag reeds verstuurd, mits alle artikelen op voorraad zijn en uw bestelling voor 16:00 wordt geplaatst. Dit met uitzondering van zon- en feestdagen. 

Hoeveel verzendings- en afhandelingskosten betaal ik?

Verzenden naarBelgiëDuitsland, Nederland of LuxemburgDenemarken, Frankrijk, Ierland, Italië,
Oostenrijk, Zweden of het Verenigd Koningkrijk
Brievenbuspost*€2.50€3.50€4.50
Pakketpost**€6.00€ 10.00€23.00
Gratis verzending boven€ 150.00€ 200.00€250.00

*Wordt er gebruik gemaakt van brievenbuspost dan zijn wij niet aansprakelijk voor verlies en/of schade tijdens verzending van uw order door Bpost
**Deze verzendkosten gelden per 20kg gewicht van uw bestelling

Ik wil maar iets klein bestellen en toch betaal ik €6.00 verzendkosten, kan dat?
Ja dit kan gebeuren. Dit komt doordat het bestelde artikel niet in een envelop past, hierdoor wordt het bekeken als een pakket en bijgevolg wordt het duurder om te verzenden.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Wanneer u voor 16:00 besteld en uw betaling uitvoert wordt uw pakketje diezelfde dag nog verzonden maar hoe lang uw bestelling onderweg zal zijn is sterk afhankelijk van onze koerierdienst. Pakketjes worden meestal de volgende dag geleverd maar komen ten laatste binnen vier dagen aan, verzendingen die gebeuren via brievenbuspost komen na twee tot vijf dagen aan. Indien u gekozen heeft voor de betaaloptie 'vooraf overmaken'  wordt uw bestelling pas verzonden wanneer wij de betaling ontvangen hebben.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet aangekomen is?
Als er gebruik gemaakt werd van brievenbuspost, zijn wij niet aansprakelijk voor verlies en/of schade. Wij krijgen geen enkele medewerking of vergoeding van Bpost. Helaas is er voor brievenbuspost geen ander alternatief dan met Bpost te versturen.

Als er gebruik wordt gemaakt van pakketpost kunt u mailen naar equinusequestrian@hotmail.com om uw ordernummer door te geven. Dan starten wij een onderzoek en indien dit nodig blijkt zullen wij uw aankoopbedrag inclusief verzendkosten terugbetalen. Als uw artikel beschadigd is vragen wij u om dit te retourneren, hieronder kan u daar meer informatie over terugvinden.

AFHALEN
Wenst u uw bestelling van de webshop zelf af te halen bij Equinus Equestrian? Dat is mogelijk, u kan tijdens het betalingsproces aangeven dat u uw bestelling wenst af te halen. U zal van ons een bevestigingsmail ontvangen wanneer uw bestelling voor u klaarligt, dan mag u langskomen in onze winkel te Balen. Een bestelling blijft bij ons zeven dagen liggen voor de artikelen opnieuw in de winkel geplaatst worden.

RETOURNEREN
U kan uw aankoop van artikelen binnen veertien dagen na ontvangst van de producten herroepen zonder opgave van reden. De artikelen zal u op eigen kosten naar Equinus Equestrian moeten retour sturen binnen veertien dagen nadat u ons verwittigd heeft. Bij omruiling ten gevolge van de verkeerde maat of kleur, gebreken of verkeerd geleverde artikelen kan u ons contacteren via equinusequestrian@hotmail.com, dan sturen wij u het nieuwe artikel zonder extra verzendkosten naar op mits het originele artikel reeds retour ontvangen is. Wij vragen u om dit formulier via mail naar ons op te sturen en het mee te sturen in uw retourpakket wanneer u uw aankoop wenst te herroepen. Wij zullen u het volledige aankoopbedrag inclusief verzendingskosten terugbetalen uiterlijk binnen veertien dagen mits de artikelen reeds retour ontvangen zijn.

LET OP:  uitsluiting van het herroepingsrecht is mogelijk voor producten die:

  • Door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • Aangekocht in een verminderde prijs of gedurende een actie;
  • Die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • Die snel kunnen bederven of verouderen;
  • Voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
  • Voor producten waarvan een hoeveelheid hoe klein ook gebruikt is door de consument.

BETAALMOGELIJKHEDEN
Wat zijn betaalkosten?
Betaalkosten zijn kosten die worden aangerekend door het online kassa-systeem. Dit is een beveiligd en volledig afgesloten systeem om uw aankoop veilig mee te kunnen afronden. De kosten zijn sterk afhankelijk van de betaalmethode die u gebruikt en wat de waarde is van uw bestelling, en wordt slechts gedeeltelijk doorgerekend aan de consument.

Welke betaalmethoden worden geaccepteerd bij Equinus Equestrian?
Wij proberen voldoende betaalmethoden aan te bieden zodat er voor iedereen een mogelijkheid is om te betalen. De beschikbare betaalmethoden momenteel zijn:

  • Bancontact
  • Belfius
  • KBC/CBC
  • Sofort Banking/DIRECTeBanking
  • iDeal
  • Bitcoins
  • Creditcard
  • Paypal
  • Vooraf overmaken
  • Betalen bij afhalen

Hoe verloopt betalen bij afhalen en wat zijn de bijkomende kosten?
Wanneer u de optie betalen bij afhalen kiest, zal uw bestelling naar ons worden doorgestuurd zonder dat u hoeft te betalen. U zal vervolgens een mail ontvaangen van ons wanneer uw bestelling klaarligt in de winkel. U kan uw pakketje dan komen betalen en ophalen bij Equinus Equestrian te Balen tijdens de openingsuren.

Hoe verloopt vooraf overmaken en wat zijn de bijkomende kosten?
Wanneer u de optie vooraf overmaken kiest, zal u onze betaalgegevens ontvangen via mail. Vervolgens kan u het volledige bedrag van de bestelling naar ons overmaken via overschrijving. Let wel op want uw bestelling zal pas verzonden worden wanneer uw betaling is binnengekomen!

Hoe verloopt betalen met Bancontact en wat zijn de bijkomende kosten?

Wanneer u de optie Bancontact kiest, zal u na het controleren van uw bestelling worden doorgestuurd naar het scherm van Bancontact waar u zal kunnen kiezen tussen betalen met uw kaart of met de Bancontact-applicatie. De bijkomende kosten voor betalen met Bancontact bedragen €0,39.


Hoe verloopt betalen via Belfius en wat zijn de bijkomende kosten?

Wanneer u de optie Belfius kiest, zal u na het controleren van uw bestelling worden doorgestuurd naar het scherm van Belfius waar u zal kunnen kiezen tussen betalen met uw kaart of met de Belfius Mobile-applicatie. De bijkomende kosten voor betalen met Belfius bedragen €0,75.


Hoe verloopt betalen via KBC of CBC en wat zijn de bijkomende kosten?


Wanneer u de optie KBC/CBC kiest, zal u na het controleren van uw bestelling worden doorgestuurd naar het scherm van ons online kassa-systeem. Hier kan u uw bank kiezen: KBC of CBC. Hierna wordt u doorgestuurd naar het scherm van KBC of CBC waar u zal kunnen kiezen tussen betalen met uw kaart, met uw smartphone of met KBC mobile for Business. De bijkomende kosten voor betalen met KBC of CBC bedragen €0,75.


Hoe verloopt betalen via Sofort Banking of DIRECTeBanking en wat zijn de bijkomende kosten?

Wanneer u de optie Sofort Banking/DIRECTeBanking kiest, zal u na het controleren van uw bestelling worden doorgestuurd naar het scherm van Sofort, dit wordt ondersteunt door Klarna, waar u uw bank zal kunnen selecteren. De bijkomende kosten voor betalen met Sofot Banking of DIRECTeBanking bedragen €0,75.


Hoe verloopt betalen met iDeal en wat zijn de bijkomende kosten?

Wanneer u de optie iDeal kiest, zal u na het controleren van uw bestelling worden doorgestuurd naar een scherm binnen Equinus Equestrian. Hier kan u uw bank selecteren en verdergaan. Het is belangrijk dat u uw scherm niet afsluit na uw betaling! Aangezien wij Mollie B.V. gebruiken als online kassa-systeem zal u ook Mollie B.V. als begunstigde zien staan. De bijkomende kosten voor betalen met iDeal bedragen €0,29.


Hoe verloopt betalen met Bitcoins en wat zijn de bijkomende kosten?

Wanneer u de optie Bitcoins kiest, zal u na het controleren van uw bestelling worden doorgestuurd naar het afrekenscherm waar u zal kunnen kiezen tussen betalen met een QR-code, naar een adres of via uw Bitcoin-wallet De bijkomende kosten voor betalen met Bitcoins bedragen €0,25.

 

Hoe verloopt betalen met creditcard en wat zijn de bijkomende kosten?






Wanneer u de optie Creditcard kiest, kunt u betalen met uw Visa, American Express, Mastercard, Maestro, Carte Bancaire of Carta Si. U zal u na het controleren van uw bestelling worden doorgestuurd naar het afrekeningscherm waar u uw gegevens zal kunnen ingeven. De bijkomende kosten voor betalen met Creditcard bedragen €1,00.

 

Hoe verloopt betalen via Paypal en wat zijn de bijkomende kosten?

Wanneer u de optie Paypal kiest, zal u na het controleren van uw bestelling worden doorgestuurd naar het scherm van Paypal waar u zal kunnen kiezen tussen betalen met uw rekening of met uw creditcard. De bijkomende kosten voor betalen met Belfius bedragen €1,00.

 

KLACHTEN EN KLACHTENPROCEDURE
Kan ik met klachten bij Equinus Equestrian terecht?
Zeker en vast! Wanneer u een negatieve ervaring heeft gehad met ons, kan u ons steeds contacteren via equinusequestrian@hotmail.com. Samen met u zullen wij bekijken wat wij voor u kunnen doen en hoe wij onszelf kunnen verbeteren. Klachten over de uitvoering van de verkoop kan u binnen zeven dagen nadat u het gebrek opgemerkt hebt indienen bij Equinus Equestrian. Binnen veertien dagen na ontvangst zal uw klacht beantwoord worden en zo niet zullen wij u voorzien van een indicatie wanneer u een antwoord kan verwachten.

Wat te doen wanneer mijn probleem onderling niet opgelost raakt?
Wanneer uw klacht niet onderling kan opgelost worden is het geschil vatbaar voor een geschillenregeling, u kan klachten aanmelden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). Er is echter wel uitsluitend Belgisch recht van toepassing op de koopovereenkomst en de rechtbank van Turnhout is hierin bevoegd, zelfs wanneer u in het buitenland woont.

© 2013 - 2023 Equinus Equestrian | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel